VELKOMMEN

Kultur, dannelse og fysisk fællesskab

Den Lave Højskole er en folkelig, kulturel boble midt i Vejle for alle unge mennesker - i by og på land! Hop med på en dannelsesrejse uden præstationsræs og for alt i verden så ganske gratis. Hold øje med facebooksiden "Den Lave Højskole”, der igen kaster en masse fede højskoleaftener ud til ungdommen, med talks fra kendte og ukendte, kloge mennesker og inspirerende workshops, der styrker dit fællesskabs bånd, og giver dig lov til at bruge hovedet afslappet, kreativt eller ud over det sædvanlige.

MÅLGRUPPE

Den Lave Højskole er for alle unge i Vejle Kommune, i alderen 15-35 år!

For de høje, de lave, de smalle, de brede, de glade, de sure, de ensomme, de udadvendte, de indadvendte, de effektive, de forsigtige, de positive, de usikre, de søde, de vrede, de skøre, de flittige, de langsomme, de hurtige, de opmærksomme, de tålmodige, de utålmodige, de aktive, de kærlige, de afstandstagene, de målbevidste, de hysteriske, de trygge, de rummelige, de kreative, de originale, de dejlige, de fortrøstningsfulde, de beskidte, de bedste, de almindelige, de anderledes, de sjove, de nye, de velkendte, de levende, de unge…

Den Lave Højskole er for ALLE!

AFTEN PROGRAM

16.45-17.00
Ankomst

17.00-18.00
Aftenens oplægsholder + fællessang

18.00-18.30
Fællesspisning

18.30-19.45
* Samtalecafé
* Kreativt værksted
* Nadacafé
* Brætspilshygge

19.45-20.00
Fælles afslutning og på-gensyn-kage

Christian Fuhlendorff var gæsteinspirator hos Den Lave Højskole i februar 2020, hvor han sidst på aftenen blev spurgt til hvad han synes om vores unge arrangement!

"Jeg vidste ikke 100p hvad jeg gik ind til, men jeg kunne ret godt lide det. Jeg synes det er rart at folk og unge mennesker bare kommer og mødes!"

"(...) det der med fællessang som vi havde i starten, da vi stod og lavede det tænkte jeg at det var lidt specielt det her, men jeg kunne meget godt lide det. Der sker et eller andet med mennesker når de står og synger sammen."

Kilde: Interview TV lillebælt

HØRT I KULISSEN

Mads Marius var gæsteinspirator hos Den Lave Højskole i oktober 2022, hvor han efterfølgende delte sin oplevelse med os.

"En aften hvor alle bliver taget seriøst, mens der stadig er plads til at grine sammen. En skøn stemning, som kun blev endnu varmere med den lækre brownie og ikke mindst stærke lasagne. En aften med gode minder og nye bekendtskaber"

HØRT I KULISSEN

Cykeldrengene var gæsteinspirator hos Den Lave Højskole i marts 2023, hvor de efterfølgende delte sin oplevelse med os.

"Af hjertet tak for en pragtfuld og fuldendt aften - et super arrangement, som i den grad har gjort indtryk. Disse aftenenr er ren glæde på dåse - fantastiske mennesker over hele linjen. Alle unge mennesker i Vejle og omegn burde tage et kig på Den Lave Højskole!"

HØRT I KULISSEN

Jørgen Skouboe var gæsteinspirator hos Den Lave Højskole i april 2024, hvor han efterfølgende delte sin oplevelse med os.

"Det var en spændende oplevelse at se så mange unge, uden undtagelse, gå med på både at synge og bruge kroppen foran scenen, jeg så ingen sidde tilbage på stolen med mobilen i hånden - alle var med. Det var også spændende for mig, som nu er rundet de 70 år, at møde så åbent og lyttende et ungt publikum, hvor alle var med fra start til slut. Normalt lader jeg publikum stille spørgsmål efter foredraget men fint, at vi stoppede der og spiste et smukt anrettet måltid, som også tydeligt var med til at styrke fællesskabet for de unge. Alt i alt et arrangement der gav en følelse af at vi er sammen og interesserer os i hinanden."